دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

29 مهر-تولد دوسالگی دخترک

1392/7/28 22:15
نویسنده : مامان دخترا
2,517 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

روز 29 مهر ماه ، درست ساعت 4:45 دقیقه بعد از ظهر ، 2 ساله می شوی دخترک!

 درست 2 سال است که با هم هستیم.

2 سال و 9 ماه البته.

9 ماه را من با تو عشق کردم و تو ...

9 ماهی که با تو بودم و تو با من بودی و هیچ کداممان همدیگر را ندیده بودیم ولی با تمام وجودمان همدیگر را حس کرده بودیم.

تو را نمیدانم!

اما من 9 ماه را با عشق و ترس و دلهره گذراندم !

از همان جنس ترسها که همه ی مادرها دارند.

که دخترکشان حتما تکان بخورد.

روزی هزار بارتکان بخورد!

لگد بگوبد زیر دنده هایشان و پوست شکمشان را فشار دهد.

گوشه شکمشان جمع شود و نفس را در سینه هایشان به شماره بیندازد.

از آن جنس دل نگرانی ها که بروی تست غربالگری و به خدا برسی برای اینکه برادر شوهر بیاید و جواب را بیاورد و بگوید فعلاً مشکلی نیست.

که هر بار که روی تخت میخوابی تا صدای قلب دخترک را بشنوی به خدا التماس کنی زودتر قلبش را پیدا کند.

و به دخترک التماس کنی تکان بخورد تا اطمینان پیدا کنی از سالم بودنش.

دلشوره از آن جنس که تهِ تهِ تمام این روزها خیر و خوشی باشد و سلامتی.

که اولین کسی را که میبینی و حال دخترکت را می پرسی بگوید:

"خدا را شکر سالم است!"

و دلشوره های بعد از به دنیا آمدنت.

دلشوره ی روز تست شنوایی که بگویند مشکلی نیست.

و آزمایش تیرویید و خرید شیر خشک و قطره ی  "کولیکید " و عوض کردن شیر خشک و زردی و آزمایش "بیلیروبین" و تکرار آزماش و تکرار آزمایش و گزارش آن به همسر به صورت تلفنی!

و رساندن بیلیروبین 17 به 14!

دلشوره ی تنها ماندن از روز چهارم زایمان و رفتن همسر به سفر حج.

و من اشک بریزم و اشک بریزم و اشک بریزم!

من بمانم و تنهایی و دو تا دختر و تو!

من بمانم و وب کم و نشان دادن رشد تو از پشت دوربین به پدر!

که وقتی پدر برود تو 4 روزه باشی و وقتی برگردد یک ماه و چند روزه!

 

حالا اما همه ی آن روزها گذشته.

حالا تو را دارم که در ده ماهگی ، پای سفره ی افطار ایستادی و تا یکسالگی می دویدی.

 تو که چقدر برای دیر حرف زدنت گریه کردم و اشک ریختم.

ولی الان کلمات زیادی در گنجینه ی لغتت داری.

آب-بابا-مامان-آجی(دختر دومی)-نَ نَ(دختر بزرگه)-عم(عمو و عمه)- روآ(رویا دختر خاله)-مامانون(مواقعی که خودت را لوس میکنی و من را مامان جون صدا می زنی)-مامانی-بابایی-بَدَر(مادر)-باباجی-اعضای بدن-افعال-جملات کوتاه مثل آجی بیا-به به بده -آب بده - و البته بلو بابا(برو بابا)و خیلی لغات دیگر.

این روزها خودت لباس می پوشی و در می آوری و این یکی از تفریحات سالم توست.

کفش پوشیدن هم که البته همیشه هست و تا به حال توانستی رکورد پوشیدن و در آوردن کفش را تا حدود 20 بار در نیم ساعت بزنی!

این روزها روزهای پرکاریست برای من با تو.

باید بخوانم و حرف بزنم .با حرکات موزون و آهنگین.

تا تو با من همراهی کنی .تا هم حرف زدنت بهتر شود و هم سرگرم باشی در نبود خواهرها که به مدرسه رفته اند.

این روزها نقاشی را خیلی دوست داری.

و شعر و شاعری و خوانندگی را.

این روزها چنان دلی از پدر برده ای که تسلیم محض و بی چون و چرای حرفهایت است.

جای تو در سفره همیشه کنار پدر است و غذا خوردنت همیشه از دست پدر.

و عجیب هوای هم را دارید.

 

تو نمیدانی که من با خندیدن و دویدنت و حرف زدنت و فریاد کشیدنت چه عشقی می کنم از اینکه سالمی و سلامت.

این ساعات و دقایق آرزوی من بود در آن 9 ماهی که با تو بودم و تو با من بودی و هیچ کداممان همدیگر را ندیده بودیم ولی با تمام وجودمان همدیگر را حس کرده بودیم.

حتی ضربان قلب همدیگر را.

نمیدانی چقدر خدا را شاکرم.

حتی آن زمانی که اخم می کنی و دستهایت را روی سینه گره میکنی و به من چپ چپ نگاه میکنی و هرازگاهی یک تشر هم به من میزنی.

حتی آن زمانی که به قول من میزنی به آن راه و برای هر چیزی از در مخالفت در می آیی.

حتی آن وقتی که جان دخترها را به لب می رسانی با کارهایت و شیطنت هایت.

حتی ان زمان خدا را شاکرم بابت دادنت و داشتنت.

 

 

ببخش اگر مادر بهتری برایت نبودم.

ولی بدان مادر بودنم را با عشق تقدیمت کردم.

 

 

 

 

عکس پایین:

روزی که دخترک از بیمارستان به خانه آمد.

 

 *نمیدانی چقدر خوشحالم که برچسب زیر مطالبی که برایت مینوشتم ، از (1-2 سالگی) به (2 تا 3 سالگی) تغییر کرد.

خدایا شکر!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

عاطفه
28 مهر 92 23:26
خیلی خیلی قشنگ نوشته بودی ! ولی عجب مادری هستی ! بچه به این هزار ماشالله تپلی رو چه جوری رسوندی به اون ریزه میزه گی ؟! کمتر بباف و هنرنمایی کن خوب !!
عزیز دلم تولد 2 سالگیت مبارک


یعنی تقصیر منه؟
بچه هام کلا ریزه میزه ان!
مامان یاسمین زهرا
29 مهر 92 1:21
خیلیییییییییییییییییی مبارکههههههههههههههههههههههههههههه.عزیزممممممممم انشاا... همیشه بخندی و شاد و سلامت باشی و قلبت مالامال از عشق و نور و ایمان باشه .مامانش بهتون تبریک میگم بابت دوسال مادری کردن انشاا... سایتون همیشه بالای سر دخترها باشه و شاهد درخشش و بالندگیشون باشی و بهشون افتخار کنی.امیدوارم خانوادتون همیشه گرم و شاد و سلامت و نورانی باشه.عکسها عالییی
مامان سونیا
29 مهر 92 9:27
تولدت عزیزم پراز ستاره بارون پر از باد کنک و شوق، پر از اینه و شمعدون الهی که همیشه واسه تبریک امروز بیان یه عالم عاشق، بیاد هزار تا مهمون ,,,,,,,,,,,,,,,,*,,,,,*,,,,,* ,,,,,,,,,,,,,,,,,’0,,,,”0,,,,”0 ,,,,,,,,,,,,,,, _||___||___||_ ,,,,,,,,,,,’*,,{,,,,,,,,,,,,,,,,,,,},* ,,,,,,,,,, 0,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/},’0 ,,,,,,,,,_||_{_________”___}_||_ ,,,,,,,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/} ,,,,,,,,{,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,} ,,,,,,,,{/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/} ,,,,,,,,{_____________”_________} تولدت مبارک مهبرون مهر ماهی
❤دو نیمه قلبم❤
29 مهر 92 18:26
دخترک خوشگل تولدت مباررررررررررررررررررررررک
ایشالله همیشه شاد و سلامت باشی


سمیه مامان گل دخترا
29 مهر 92 20:46
مبارک باشه تولد دخترکتون.ا

ن شاالله که 120 ساله بشه وسایه ی شما بالا سرش




و خدا شما رو برای دخترا و دخترا رو برای شما نگهداره.

مهسا
29 مهر 92 21:19
تولدت مبارک خانم کوچولوی خانه
و یر شما مادر نمونه و خوش ذوق هم مبارک. ایشالله که عاقبت به خیر بشه.


انشااله.
دعای خیلی خوبی بود.
شهره مامان مینو
29 مهر 92 22:17
تولد ته تغاری خونه پیشاپیش مبارکه...
خصوصی هم داری بانوجان...


ممنون عزیز.
خوندم و منتظر جوابم.
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
30 مهر 92 0:30
الان من دچار آلزايمر شدم
واى آخه از صبح من نيت كردم بيام تولد دخترك رو تبريك بگم هر دفعه يه چيزى شد و من مجبور به بلند شدن از جام شدم
آخرشم ١٢/٥ شب شده يادم نمياد در بين اين رفت و آمدهاى مكرر تبريك گفتم يا نه ؟؟
در هر حال تبريك مى گم به دخترك شيرين و خواننده ماهر و خوش صدا البته صداشو كه نشنيديم خوش ژست دو ساله شدنش رو و به شما مادر عزيز و دوست داشتنى اين دخترك



نذاشتی خواهر جان.
نذاشتی.
ولی برای من همین الانم ارزش داره.
قد تموم دنیا.
مامان پریا
30 مهر 92 11:34
تولد دختر گلتون مبارک
انشااله که 120 سال خوش و خرم زیر سایه پدرومادر زندگی کنه.


ایشالا خدا شما رو هم نگهداره.
و همه پدر مادرا رو.
مریم
30 مهر 92 14:50
سلام
کتاب اموزشی بافتنی شال و کلاه وژاکت با میل نتونستم تهیه کنم
اگه لطف کنید منو راهنمایی کنید ممنون میشم


برات نوشتم تو چهل تیکه خانومی.
یه دوست ( مامان ریحانه )
30 مهر 92 19:08
سلام
تولدت مبارک گل پونه.......
آره عزیز من یکی یه دونه.........




الهام
30 مهر 92 19:46
سلام.مبارکه تولددخترک.به ماهمسربزنیدبروزیم


ممنون.به روی چشم.
میخونمت و تولد پسر گلی هم مبارک.
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
1 آبان 92 11:54
در غدیر خم، ولایت شد قبول / برد بالا دست مولا را رسول

رفت بالا دست خورشید غدیر / شد امام و مقتدای ما، امیر

سرآغاز امامت و ولایت برشما مبارک باد . . .


ممنون از این همه محبت!
بر شما هم مبارک.
مامان سونیا
1 آبان 92 18:04
علي در عرش بالا بي نظير است
علي بر عالم و آدم امير است
به عشق نام مولايم نوشتم
چه عيدي بهتر از عيد غدير است؟
"عید غدیر مبارک "



ممنون عزیزم.
بر شما هم مبارک
مامان یاسمین زهرا
2 آبان 92 1:15
چرا نظر ما بیجوابه


نمیدونم چرا؟
چرا واقعا؟
از دستم در رفته حتماً!
بانوی مهر
2 آبان 92 14:49
عید ولایت بر دختران نازنین وخانواده عزیزشان مبارک


تشکر از لطفت
بانوی مهر
2 آبان 92 14:52
عذر خواهی بابت تاخیر دخترک عزیز تولدت مبارک


ممنون عزیزم.
مامی یلدا و سروش
4 آبان 92 0:49
تولد دخترک مبارک انشاالله تنش همیشه سالم باشه. متن زیبایی نوشتی مادر سه دختر. خدا رو شکر هر سه فرشته ات صحیح و سالم هستند و زیر سایه پر مهر پدر و مادر عزیز زندگی میکنن


خدا رو صد هزار بار شکر.
مامان زینب
4 آبان 92 10:48
ای جوووووووووووووووونم جونممممممممم جونمممممممممممم
تولدت مبارک خاله جون چقد خوشمزس این عکساااااااا


ای جونم به این ای جونمت!
❤دو نیمه قلبم❤
4 آبان 92 13:14
چقدر این پست پراحساس بوددست به قلمت خیلی خوبه.خیلی خوبه که چیزی که تو قلبت قرار گرفته رو بتونی خوب بنویسی و به خواننده انتقالش بدی
جای حرفی برای من باقی نمونه جز اینکه بگم درکت میکنم چون منم یه مادرم
این عکس هزارماشالله چقدر خوشگله


مادر که باشی و زن که باشی درکش راحته.
مانلی
7 آبان 92 11:40
تولدش مبارک باشه و انشالا همیشه در کنار همسر و دختراتون شاد باشین


ممنون از اینهمه دعای خوب!