دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 22 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 5 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

دختر 12 ساله ی من!

1392/8/4 21:29
نویسنده : مامان دخترا
2,765 بازدید
اشتراک گذاری

 


 

 

امروز ، بیستم ماه مبارک رمضان ، تولد دختر بزرگه به ماه قمری است.

امروز دختر بزرگم 12 ساله ی قمری شد.

12 سال پیش در چنین روزی وقتی ناله هایم اتاق را پر کرده بود و با التماس مامانم را از اتاق بیرون کرده بودم تا ناله هایم دلش را به درد نیاورد ، فقط به خدا میگفتم:

" خدایا این همه بنده دست به طرفت گرفته اند و از تو شفای بیماران را می خواهند.

تو را به بزرگی ات قسم فقط به حرمت دل یکی از آنها یا درد مرا کمتر کن ، یا تحملم را بیشتر."

 

بماند که تا ساعت 8 صبح فردا هنوز فریادها و ناله های من در اتاق پیچیده بود.

درد کم نشد ؛ ولی تحملم صد برابر شد.

و روزهای نه چندان خوب بعدش...

بماند...

 

 

 

چهل تیکه توسط مامان یاسمین زهرا به روز شد.

غفلت موجب پشیمانیست!

 

 

 

 

این روزها  تا می توانم خودم را به تو نزدیکتر میکنم.

این روزها خیلی حرف با تو دارم.

این روزها خیلی به آینده مان فکر میکنم.

اینکه آیا من میتوانم تو را خوب بزرگ کنم و دختری داشته باشم که با هر شرایط و با هر سختی کنار بیاید؟

دلم میخواهد وا نزنی.

دلم میخواهد محکم باشی و قوی.

دلم میخواهد مدیر باشی و مدبر.

دلم میخواهد کم نیاوری.

نمیدانم میشوی اینگونه یا نه؟

من سعی می کنم تا بعد ها از خودم گله نداشته باشم.

و چقدر مزه می دهد وقتی میگویی این روزها بیشتر از قبل با من صمیمی شده ای.

و وقتی که سوالهایت را از میپرسی و میگویی از شما بپرسم بهتر از دیگران است.

و من میفهمم آن همه انرژی که برای گفتن و فهم کردن این حرفها برایت گذاشته ام ، دارد جواب می دهد.

شاید البته!

ولی اعتراف میکنم ذهنم مشغول توست.

فکر و ذکرم این است طوری با تو برخورد کنم تا هم تربیتم کامل باشد و هم به شخصیتت توهین نکرده باشم.

میدانم که تک و بی نقص نیستم در تربیت.

ولی نیتم احترام به توست.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

مامان پریا
7 مرداد 92 8:56
تولد دختر گلتون رو تبریک میگم انشاالله تولد 120 سالگیش
من هم همیشه همین نگرانی های شما رو در مورد تربیت دخترم دارم و فکر کنم نگرانی تمام مادران باشه




ممنون گلم.
این مادرانگی ها مشترکه.
میدونم.
مامان سونیا
7 مرداد 92 9:32
تولد تولد تولدت مبارک مبارک مبارک تولدت مبارک
انشالله عروس بشی دختر 12 ساله انشالله بشی 120 ساله عزیز دلم


ممنون از مهربونیت!
یاس
7 مرداد 92 12:55
مبارک باشه
انشاالله همیشه به شادی و سلامتی در کنار هم این روز قشنگ رو یاد کنیدو روز به روز بزرگتر شدن دخترای گلتون رو ببینید.
منم ۲۷رمضان متولد شدم.پارسال من مهمون مامان بودم،امسال مامان مهمون ما هستن.خیلی خوشحالم.




چه جالب!
از مامان در مورد اون سال که به دنیا اومدی سوال کردی؟
که برات بگه زایمان توی ماه رمضون چقدر سخته؟
عاطفه
7 مرداد 92 13:28
اولا" تولد قمری ات مبارک دختر بزرگه ی خیلی دوست داشتنی
دوما" آفرین به این مامانی خانم که انقدر صبوره !
سوما" مجدد آفرین به مامانی که انقدر بافکر و عاقل و خانم و با شعوره
آفرین به خودم که انقدر عقلم میرسه از شما الگو بگیرم(این ماچ واسه خودم بود)


کاش قابل باشم که الگوی کسی باشم.
کاش الگوی خوبی باشم برات.
کاش شرمندت نشم عاطفه جان.
مامان یاسمین زهرا
7 مرداد 92 13:35
هزار ماشاا... به دختر بزرگه که عین فرشته هاست تولدش مبارک باشه.ممنون که یه پست توی چهل تکه برا حلوای من اختصاص دادید ولی کاشکی جمله هامو یه ریزه درست میکردید اخه در برابر نوشته های شما خیلی ضایس


اولا اگه تغییر می دادم که دیگه نوشته ی تو نبود که خانوم.
میرم میبینم غلط تایپی داشت اصلاحش میکنم عزیز.
عاطفه
7 مرداد 92 14:26
یادم رفت از خوش تیپی و شیکی و با سلیقگی دختر بزرگه تعریف کنم ! واقعا" آفرین خیلی خوشم اومده از تیپت خوشگلم واقعا" دختر به این قشنگی و خوش لباسی تو این سن ندیده بودم


مادری که توی ست کردن لباس کمکش می کنه چی؟
یعنی باید بهت تذکر بدم تا ازم تعریف و تمجید کنی؟
ایششششششششششششششش!
مامانی سارا
7 مرداد 92 15:13
خوشبخت و عاقبت به خیر باشه الهی ......از طرز لباس پوشیدنش معلومه که مامان باری به هر جهتی نداره و وقت و انرزی می ذاره ...سایه پدر مادر بالای سرشون باشه و خوشبخت باشن ای شا...زیر سایه حضرت زهرا بالنده شه ....دوسش دارم زیاد


ممنون از این همه لطف و مرحمت!
مانلی مادر باران
7 مرداد 92 16:11
مبارک باشه تولد قمری دختر بزرگه و به قول یزدیها دست مریزاد به شما بخاطر تربیت فرزندانتون که حقا خوب از پسش بر اومدین


تربیت من توی بیست سالگی دخترها معلوم میشه و وقتی که بتونن روی پاشون بایستند.
کاش اون موقع هم حرفی برای گفتن داشته باشم.
مامان مهنا
7 مرداد 92 16:30
تولدت مبارک عزیزم


ممنون دوست تازه ماه رمضانی من!
عاطفه
7 مرداد 92 17:31
مادرم مادرای قدیم ! لقمه رو از دهن خودشون در میاوردند میذاشتن دهن بچشون ! دور از جون شما حالا زمونه انقدر عوض شده مادرا چشم ندارن ببینن یکی تعریف سلیقه دختربزرگه شون و بکنه ! آخ آخ آخ آخ ! دور از جون شماهااااااا


حالا تو یه تعریف خشک و خالی از رنگ بندی که من در نظر گرفتم میکردی چیزی می شد؟
از این همه گوشه و کنایه زدن راحت تر نبود؟!
مردم چجوری شدن ؟
خدایا!
zahra
7 مرداد 92 22:38
تولدت مبارک عشقم


ممنـــــــــــــــــــــــــــــــــون!
یاس
8 مرداد 92 2:02
راستش خیلی دقیق نپرسیدم.ولی لازم شد وقتی مادرم رو دیدم قبل از اینکه مادر بشم این سوال رو بپرسم.
یه جوریایی خصوصیاتتون شبیه مادرم.
سلامت و پایدار باشید.


چه خوب!
چه خوب که من شبیه یک مادرم.
پس جای امیدواری هست!
الهه
8 مرداد 92 2:13
تولد دختر گلمون مبارک


ممنون گلم.
منصوره مامان زهره
8 مرداد 92 16:41
تولدت مبارک خانوم خانوما! ذعا می کنم همیشه مایه ی فخر پدر و مادرت باشی!
حجابتو عشق است!


تعریفهاتو عشق است!
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
8 مرداد 92 16:57

چیه خوب؟
دوستش دارم.


افسوس!
اگه دوتا از اینا هم مال من بود دلم نمیسوخت!
ای بخت نا مراد!
ای بخت سوخته!
مامان تسنیم سادات
8 مرداد 92 17:43
سلام
توی این شبهای عزیز خیلی التماس دعا از شما


چشم عزیزم.
اگه لایق باشم.
محبوبه مامان ترنم
8 مرداد 92 20:55
تولد قمری دخترتون مبارک.
ایشاالله عروسی و خوشبختی و موفقیتش رو ببینید


ایشالا.
الهی که همه خیر بچه هاشون رو ببینن.
مریم
9 مرداد 92 5:37
سلام.طاعات شماقبول
خدابرامن2پسرمقدرکردومتاسفانه منولایق ندونست ودختربهم ندادولی بعدچندسال فهمیدم تربیت دخترخیلی سختترازپسر.شماواقعاکارتون درسته.احسنتتتتت
مجاب کردن دخترای امروزبرای داشتن حجاب به این قشنگی کاربزرگیه ونشون ازیه مادربی عیب ونقص میده.
دخترگلتونوازطرف من ببوسیدوبهش بگید قابل افتخاره.ببخشید سرتونو درد آوردم


مریم جون تربت هر کدوم یه جور مشکله.
ولی خوب نظر لطفته که حجاب دخترم به دلت نشسته.
کاش بزرگ هم بشن معتقد باشن.
مامان یاسمین زهرا
9 مرداد 92 14:19
راستی منم 10 رمضان دنیا اومدم


جدی؟
چه جالب!
مهسا
9 مرداد 92 21:09
تولدش مبارک ! عاقبت بخیر بشه ایشالله


چه دعای خوبی کردی مهسا!
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
10 مرداد 92 17:56
کامنت من کوش پس؟!


بزودی تایید می شود!
مامان محمد و ساقی
12 مرداد 92 13:27
تولد قمریت مبارک دختر بزرگه ی خوشگل و خوشتیپ و خانوووووووووووووووووووووووم


اووووووووووووه!
چقدر تعریف و تحویل گیری!
منم هستم ها!