دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 13 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 4 ماه و 27 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

15 آذر ماه، تولد...

1392/9/15 0:17
نویسنده : مامان دخترا
1,049 بازدید
اشتراک گذاری

بیست و یک سال و نه ماهه بودم که از وجود تو با خبر شدم.

شوکه بودم؟

نمیدانم!

خوشحال بودم؟

نمیدانم!

غمگین؟

باز هم نمیدانم!

فقط میدانم فصل جدیدی از زندگیم را پیش رو داشتم که هیچ ذهنیتی و تجربه ای از آن نداشتم.

حتی آن زمان که برای اولین بار در وجودم لرزیدی هم ،نمیدانستم درست درکَت کرده ام یا نه؟

ولی تو بودی و این غیر قابل انکار بود.

در دنیایی دیگر سیر می کردم.

این را وقتی بارداریهای بعدی را تجربه کردم دریافتم.

نه غصه ی کمبود وزنت را داشتم و نه دیر و زود به دنیا آمدنت را.

انگار قانون نانوشته ای به من گفته بود کودکت سلامت به دستت می رسد.

اغراق نمی کنم.

توکل نبود.

شاید سن کمِ من و اولین تجربه ام باعث می شد که به خطرات احتمالی اهمیت ندهم.

 

و به هر حال تو آمدی.

آمدنی که یک دنیا با آنچه در ذهنم می پروراندم فرق داشت.

تو آنگونه که من می پنداشتم عروسکی در دستم نبودی.

گریه می کردی.دل درد داشتی.شب تا صبح نمیخوابیدی.

زردی داشتی.

شدید!البته نه آنقدر که بیمارستانی شوی.

و شیر خوردنت!

وااااای !شیر خوردنت!

 

چند ماهی طول کشید تا به خودم مسلط شدم.

خانه کسی نرفتم برای اینکه کمکم کنند.

کسی هم به خانه ام نیامد برای کمک.

 نمیخواستم کسی جور مرا بکشد.

و خانواده پدرت کمال همکاری را با من کردند.

 

تمام اولین ها را با تو تجربه کردم.

اولین غذا را برای تو درست کردم.

در یک دیزی یک نفره ی سوغات قم برایت غذا می پختم.

اولین باری که غلت زدن فرزندم را حس کردم، با تو بود.

خوش سر و زبان بودی و حرف گوش کن و منطقی.

 

و حالا 12 سال تمام از آن روز اولی که می گذرد گذشته است.

خوشی ها و ناخوشی ها را با هم تجربه کرده ایم.

و این روزها ، روزهای فرزند نوجوان داشتن را با تو تجربه می کنم.

گاهی بی حوصله و گاهی سرشار از انرژی.

گاهی عاشق پنیر سفید آمل و گاهی متنفر از آن.

گاهی فقط شال و گاهی فقط روسری.

این روزهایت هم دیدن دارد دختر.

این روزهای من هم دیدن دارد.

روزهایی که در یک حس دوگانه دست و پا میزنم.

از طرفی ذوق می کنم که دخترم قد کشیده و به قدش به من رسیده است و از طرفی دلم میریزد.

از طرفی ذوق می کنم که کفشهایت دو شماره از پای من بزرگتر است و از طرفی دلم میریزد.

می فهمی دختر؟

نه نمیفهمی.

تا خودت دختری نداشته باشی نمی فهمی که یک مادر ، روزی که دخترش ناخنگیر را از دستش می گیرد و می گوید :"خودم بلدم ناخنهایم را کوتاه کنم!" چه حس دوگانه ای در وجودت رخنه می کند.

تا خودت دختر نداشته باشی نمی فهمی وقتی دخترت می گوید :" خودم که نودالیت درست می کنم بیشتر مزش رو دوست دارم تا وقتی شما درست می کنی." آنوقت چه حس دوگانه ای وجودت را در بر می گیرد.

آنوقت می فهمی.

به هر حال تو دختر بزرگ من هستی.

راز دار من و هم کلام من.

هم دل من!

12 سالی مبارک!

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

فاطمه مامان زهرا مسافر كربلا
15 آذر 92 1:23
دوازدهمين سالگرد مادر شدنتون مبارك باشه بانو ! دخترك من الان ٩ ماهه و نيمه است و من مدام به اين حسهاي دو گانه اي كه شما گفتين فكر مي كنم . كاشكي ميدونستن چقدر دوستشون داريم ، ولي هيچ وقت متوجه نميشن ، همون طوري كه من هيچ وقت متوجه نشدم مامانم چقدر دوستم داره !راستي سالگرد ازدواج ما هم ١٥ آذره !
مامان دخترا
پاسخ
چه بامزه. نه نمیفهمن. به قول شما همون جور که ما نفهمیدیم و هنوزم نمیفهمیم.
مامي حانيه و ني ني
15 آذر 92 2:56
سلام چه حس شیرین و نابی سالروز تولدش مباركتون باشه
مامان دخترا
پاسخ
ممنون از محبت و لطفت.
مانلی
15 آذر 92 9:31
دوازده سالگی دختر بزرگه مبارک امیدوارم همیشه در کنار هم خوش باشین منم این حسها رو تجربه میکنم وقتی دختر 4 ساله ام به من اعتراض میکنه که چیزی رو دوست ندارد
مامان دخترا
پاسخ
تازه 4 سالشه. هنوز مونده...
مامان پریا
15 آذر 92 10:46
تولد دختر گلتون رو تبریک میگم ایشاالله تولد 120 سالگیش خیلی قشنگ نوشتین . برای من که هم دختر دارم و هم دختر اول خیلی قابل درک بود
مامان دخترا
پاسخ
ممنون عزیزم.
2 عـــدد وروجـــکــــ
15 آذر 92 11:43
تولد دختر اولیت مبارک امیدوارم خوشبختیشو ببینی
مامان دخترا
پاسخ
ایشالا هر مادری خوشبختی بچش رو ببینه.
مامان زینب
15 آذر 92 13:25
تولدت مبارک خانوم خانومااااااااااااااااااااااااا
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
15 آذر 92 13:40
هووووووم. مبارک باشه عزیز دل من.مبارک باشه خانومم. لذت بردم.خدا نگهش داره .ثمرشو ببینی الهی. نودالیت بدتر از دخترت درست میکنی؟ روحم شاد شد.
مامان دخترا
پاسخ
دارم برات. چند سال صبر کن. می بینمت.
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
15 آذر 92 13:41
پاهاش دوشماره از پاهات بزرگتره؟!ای جونم م مم . ولی به تو هم نمیخورد همچین کوچیک پا باشی ها!
حمیده
15 آذر 92 15:01
سلام بانوی هنرمند تولد دختر گلت مبارک ایشالاصدو بیست سال زیر سایه شما و پدر گرامیش شادو موفق وهنرمند زنده باشه.
مامان دخترا
پاسخ
ممنون از محبتت.
محدثه
15 آذر 92 16:48
سلام خانمی خدا هر سه دخترای نازن بهت ببخشه انشاالله زندگی سراسر خوشی داشته باشید
مامان دخترا
پاسخ
شما هم همین طور. کاش همه با خوبی زندگی کنن.
مهسا
15 آذر 92 21:18
تولد دختر پاییزی خونه تون مبارک! خوش به حال شما که همچین راز دار و هم کلامی دارید. من همیشه یک دعای خاص برای تولد همه دارم اونم اینه: الهی عاقبت به خیر بشی.
مامان دخترا
پاسخ
بهترین دعایی که می تونی برامون بکنی همینه.
🌙مامانِ چشمه بهشتى
15 آذر 92 22:31
الان كه خوندم دلم لرزيد..... لرزش دلت رو حس كردم سيزدهمين ، پانزده آذرت فرخنده خانم خانما
*~* مريم *~*
15 آذر 92 23:03
به سلامتي ايشالا چه متن قشنگي نوشتي با اينكه هنوز مجردم ولي احساس مي كنم كاملاً مي فهمم چي ميگي دوستم تولد دختر خانومت مبارك
مامان دخترا
پاسخ
ایشالا تجربه می کنی.
*~* مريم *~*
15 آذر 92 23:04
اميدوارم هميشه زير سايه ي خدا و پدر و مادر، خوب زندگي كنه و سالم و خوشبخت باشه
مامان دخترا
پاسخ
الهی آمین.
مامان محمد و ساقی
15 آذر 92 23:57
سلاااااااااااااااااااااام تولدت مبارک عزیزم خیلی قشنگ نوشتیعین حرفهای دلم رو ایشالله 120 ساله بشی حال خوبیه که ادم یه دختر بزرگ داشته باشه.این حال رو دوست دارم ولی هنوز تجربه نکردم
مامان دخترا
پاسخ
خوب تو هم یه پسر راز دار داری دیگه.
مامان مهسا
16 آذر 92 7:59
عزیزم هزاران بار مبارک هم تولد دختر ارشدت و هم تولد اولینه مادرانگیهایت دختر بزرگ راز دار مادر است اصلا مادر حسی متفاوت با او دارد قابل شرح و توصیف نیست میدانم ! خوب میدانم
مامان دخترا
پاسخ
خوشحالم که درک می کنی.
منصوره مامان زهره
16 آذر 92 8:08
تولدت مبارک خانوووووم ان شالله همیشه زیر سایه ی بابا و مامان مهربونت خوشبخت و موفق باشی و هر دو، هر لحظه به بودنت ببالند!
مامی یلدا و سروش
16 آذر 92 15:24
تولد فرشته خونتون رو تبریک میگم. چه جالب که دخترک منم 15 اذریه اما دخترک 7 ساله من هنوز راه داره تا به 12 سالگی فرشته بانوی تو برسه. برای تمامی دختراکانت آرزوی سلامتی دارم
مامان دخترا
پاسخ
چه جالب. با هم تو یه تاریخ متولد شدند. چشم که بر هم بذاری 12 ساله شده به امید خدا.
آشنای غربت نشین
16 آذر 92 17:44
دوازدهمین سال مادر بودنت مبارک .
مامان دخترا
پاسخ
ممنون خانوم.
نگین مامان حوراناز
17 آذر 92 14:39
سلام مادر 3دختر ناز تولد دخترت مبارک باشه الهی با این خستگی جشن دانشگاه و جشن عروسی شو برگزار کنی اونوقت خستگیت بدر مبره
مامان دخترا
پاسخ
ان شااله!
مامان یاسمین زهرا
17 آذر 92 15:45
ببخشید چند روز نت نداشتم خیلی خیلی تبریک میگم امیدوارم همیشه سلامت باه دختر بزگه و مایه افتخار و سربلندیتون
مامان دخترا
پاسخ
ممنون عزیزم.
مامان محمدحسین
17 آذر 92 23:42
تولد دختر بزرگی شما که اسمش رو نمیدونم مبارک.... امیدوارن 120 ساله بشی... با نوشته هاتون خیلی توی فکر رفتم....
طراحی قالب اختصاصی با عکس کودکان
26 آذر 92 14:25
سلام کلبه نی نی تون خیلی نازه اگه دوست داری کلبش رو تزئین کنی و شیک شه میتونی یه قالب وبلاگ شاد و اختصاصی با عکس خودش سفارش بدی با قیمت کاملا مناسب لطفا به ما سر بزن و نمونه قالب های طراحی شده ، قیمت هامونو چک کن خوشت اومد یه نظر بذار و سفارش بده منتظر حضور گرمت هستم
مامان خانمي
8 دی 92 18:31
سلام مامان دخترا چقد قشنگ نوشته ايد منم دو تا دختر دارم از اين حس هاي دوگانه خيلي مي ترسم
مامان دخترا
پاسخ
این حس مال همه مادراست.