دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

سبزه عید

1392/12/17 19:29
نویسنده : مامان دخترا
2,371 بازدید
اشتراک گذاری

امسال برای اولین بار سبزه انداخنم.با پرس و جو و با کمک از اینترنت.این تصویر دو روز قبل عدس و ماش بود:

 

 

 

 

و این تصویر امروز صبح که در ریختمشان.

 

 

 

 

ماش ها توی آب زود جوانه زدند ولی بعد از گذاشتن در دستمال دیر رشد کردند.بر عکس عدسها که توی دستمال زود جوانه سبز زدند.یکسره دارم سر میزنم به ظرفشان و با هر جوانه ذوق میکنم.

نمیدانم آیا جای امیدی هست برای سبز شدنشان تا عید؟

 

و این دانه ماش که توسط دخترک بررسی شد و حین توضیحات و ذوق کردنهای من برای دخترک و دانه ،ناگهان بلعیده شد و با تلاش فراوان از دهان دخترک نجات یافت!

 

 


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (8)

نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
24 اسفند 91 16:36
سلام عزیزم.
جدی شما برای بار اول سبزه سبز کردی؟!
بقیه ی وقتا آماده می خریدی؟
باورم نمیشه!


اره.اصلا اعتماد به نفس سبزه سبز کردن ندارم.جای امید هست با این سبزه ها؟
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
24 اسفند 91 16:38
چه جالب.
منم امسال ماش سبز کردم.برای بار اول.همیشه گندم سبز میکردم یا گاهی هم عدس.
تقریبا هفته پیش ماش ها رو آب انداختم.بیست وچهار ساعت نشده جوانه زدن.منم که گذاشتم توی دستمال،رشدش کند شد! اینقدر نا امید شدم که امروز دوباره یه سری ماش جدید اب کردم !
دستم سبزه ها.نمیدونم چرا اینجوری شد.


کاش سبزه های منم خوب شه.
سميه مامان گل دخترا
24 اسفند 91 18:56
من هم تا حالا سبزه سبز نكردم،از موقع ازدواجم تا حالامادرم لطف كرده و برام زحمتش رو كشيده،من تنبل هم هر سال از خدا مى خوام كه سال بعد و سال هاى بعد مادر سايه اش بالا سرم باشه وبرامون سبزه بزاره. چقدر هم دستش خوبه واسه سبزه


خیلی خوبه.من هر سال خریدم.ولی امسال یه حسی قلقلکم میداد.
مامان سویل واراز
24 اسفند 91 20:34
سلام مامانی عزیز اخه من چندبار ادرسی که میگین رفتم کلیک راست نمیشه عزیزم که منم ازش کپی کنم خودت هم امتحان کن


عزیزم به دلایلی نمیتونم راست کلیکم رو بردارم.شما میتونی لینک خود صفحه بافتنی ها رو بذاری.البته اگه دوست داری.
مهسا
24 اسفند 91 21:59
فکر کنم از امسال دیگه همیشه خودتون سبزه, درست کنید و دیگه از بیرون نخرید اخه فکر کنم سبزه امسال سبزه خوبی بشه.


جدی میگی؟امیدوارم کن مهسا جان!
نگار
25 اسفند 91 1:54
من هر سال گندم سبز کردم هم برای خودم هم مادر شوهرم...ولی امسال یه کمدیر تر از پارچه در آوردم ریشه هاش زیاد شده بود خدا کنه خوی بشه تازه 3 روزه..



من هم ریشه های ماشم بزرگ بود.یعنی واسه منم خراب شده؟
مامانی طهورا
26 اسفند 91 19:01
چه جالب منم امسال بار اولمه سبزه انداختم ایشاله که شرمنده خانواده نشیم


ولی فکر کنم من شرمنده بشم!
نگار
28 اسفند 91 1:36
سبزه هات در چه حالیه.؟؟.برای من خوبه بد هم نشده


برای من خوب نیست.اشکال داشت کارم.آخرم بی سبزه میمونم