دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 22 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 5 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

سلام بر رمضان!

1392/4/19 2:59
نویسنده : مامان دخترا
3,170 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

این چند روز درگیر ردیف کردن کارهای ماه رمضان بودم.

برای من ماه رمضان و آماده بودن قبل از آن همان قدر جنب و جوش دارد که عید نوروز و سال نو دارد.

سه روز است که مشغولم و شلوغ!

سبزی قرمه آماده شد.

مرغ ها شسته و بسته بندی شد.

جارو و دستمال کشی انجام شد.

سرویس بهداشتی شسته شد.

سبد لباسها طی چند نوبت شسته و خالی شد.

بوی سیر سرخ شده تمام خانه را پر کرده.

میز ناهار خوری به خارج از آشپزخانه منتقل شد برای استفاده موقع سحری خوردن.

وسایل و ظروف افطار آماده شد و چیده شد.

ظرفهای سحری امشب آماده شد.

خورش کرفس در حال جوشیدن است برای سحر.

برنج سحری خیس شد.

و ما تقریبا برای ماه رمضان آماده ایم!

 

بچه ها هم مثل خودم برای ظرفها و چیدمان ذوق میکنند و نظر می دهند.

این روزها و لحظه ها را دوست دارم.

مثل هر سال.

حتی زمانی که ازدواج نکرده بودم این روزها در تکاپو بودم.

انگار که فردا عید است.

ظاهر خانه و ظاهر خودم و بچه هایم بسیار برایم مهم است، که مرتب و آراسته باشد.

مثل نوروز.

این حال و احوالم موجب خنده اطرافیانم میشود.

ولی برای من دلخوشیهایی به همین کوچکی ،قطره قطره جمع می شوند و در زندگی دلم را تازه میکنند.

 

 

حالا مانده تا با دختر ها بنشینیم و برنامه سحری این ماه را بنویسیم تا بدانم هر شب چه چیزی باید برای سحر بپزم.

 

 امسال هم ابتکاراتمان جوشید و نتیجه اش شد کاری مشترک از برچسب و بطری خالی آبمیوه و شیشه خالی سس ، جهت آبلیمو و آبغوره و سرکه و کشک سفره افطار!

 

 

سس خوری برای تمام این موارد دارم.

ولی این دیوانه بازیهای قبل از ماه رمضان عجیب می چسبد!

و وسایل آماده شده برای افطار فردا:

 

 

 

این ماه را دوست دارم.

از شروع ماه تا نماز عید!

هر چند رمقی برایم نمی ماند.

ولی دوست دارم همه اش تنوع باشد و تنوع!

 

خدایا توان بده.

هم به من و همسرم  و هم به دخترم که این ماه رمضان ، کلاس درسی هم دارد در مدرسه.

 

 

 

سفره های افطار از سال قبل(1391) :

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (23)

مامان محمد و ساقی
19 تیر 92 1:09
سلام عزیزم
فرا رسیدن ماه رمضان رو به تو دوست خوبم تبریک میگم
فردا میخواستم پست بنویسم.باور کن یه قسمتی از پستم دقیقا" حرف خودته.من کل امروز مشغول همه ی این کارها بودم.سبزی سرخ شده پیاز سرخ شده
مرغ هاش شسته شده خونه تمیز حمام ووووووو
منم موافقم برای من هم درست مثل یک عید میمونه که همه جا باید تمیز باشه و درخشان.


شاید واسه اینه که ما هر دومون زنیم و مادر.
و شاید واسه این که وجه تشابه اخلاقی با هم زیاد داریم.
اگر نداشتیم پیگیر وب هم نبودیم.
مامان محمد و ساقی
19 تیر 92 1:10
ایشالله خدا بهتون توان روزه داریرو بده گلم

و آرزو می کنم تمامی سفره های افطارتون پر از برکت باشه


ایشالا برکت همراه با این ماه مبارک سر سفره همه باشه.
مامان یاسمین زهرا
19 تیر 92 2:01
به به کیف کردم از این همه ذوق.من بی ذوقم انگار چیکارکنم تنبلم؟


فردا بسم اله رو بگو!
شیدا
19 تیر 92 3:03
منم عاشق ماه رمضونم!!!!
محرمم همینطور!!!
(بده آدم محرمو دوست داشه باشه)؟؟؟
با این شکمم تمام خونه رو تمیز کردم واسه امروزسحریم درست کردم!!!از ذوق و شوق زیادی خوابمم نمیبره
روزه ام که نباید بگیرم،ولی سحری میخورم که دیگه کافر نشم


کاش منم ایمانم مثل تو بود و به سحری و افطار میرسیدم!عاشق این دو قسمت دینداری توام!
مامي حانيه
19 تیر 92 3:22
سلام
منم مثله شما ذوق ماه رمضون دارم دلم نمي خواد اين نور معنويت تموم بشه عاشقشم اما مثه شما با سليقه نيستم.
راستي من و از دعاي خيرتون بي نصيب نزارين.


مگه میشه خانوم خونه دار باشی و با سلیقه نباشی؟
شکسته نفسی نکن خانوم.
مامان سونیا
19 تیر 92 8:35
کاش، در این رمضان لایق دیدار شوم سحری با نظر لطف تو بیدار شوم

کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان تا که همسفره تو لحظه ی افطار شوم . . .

ماه رمضان بر شما مبارک التماس دعا


بر شما هم مبارک.
التماس دعا!
مامان سونیا
19 تیر 92 8:37
انشالله که توی این مهمونی حسابی بهتون خوش بگذره و حظ وافری از این مهمونی غیر قابل وصف ببرید مخصوصا دختر بزرگه دراین روزهای گرم و طولانی انشالله که خدا کمکش کنه تا بهره کافی رو از این مهمونی ببره سفرهتون با برکت و دلتون شاد خدا عاشق همچین مهمونهایی هست پیشا پیش تقبل الله اعمالکم بانو جان


ممنون خانومی.
ایشالا برای شما هم روزای قشنگی باشه.
مامان سونیا
19 تیر 92 8:48
وای خوش به حالتون منم هر سال همه کارام رو میکردم اما امسال اسباب کشی کرذم گاز خونه هنوز وصل نشده خیلی از کارهای ساختمونی هنوز مونده تمام وسایل بین دوتا طبقه پخش و پلا ومن مثل روح سرگردان در بین اونها و هیچ کاری هم از دستم برنمیاد اما با تما این وجود امسال ماه رمضان برام خیلی لذت بخشه چون خونه دار شدم و اولین ماه رمضان رو در خونه خودم هستم انشالله خدا قسمت همه مستاجرها بکنه حس خیلی خوبی با اینکه هیچ چیزی در دسترست نیست اما ارامش و خیال راحت داری بانو جان توی این ماه مبارک سر سفر سحر افطارتوت ما رو هم دعا کنید و یک دعای مخصوص که این نا بسامانی سریعتر از خونه ما بره و منم با خیال راحت به برنامه های این ماه عزیز برسم


خیلی خوبه که خونه دار شدی.
خیلی برات خوشحالم.
خدا برای همه بسازه!
مادرشوهر
19 تیر 92 10:17
ما رو در لحظه های زیبای افطار از دعای خودتون محروم نکنین.

رمضان ماه میهمانی خدا مبارک.


یعنی اینقدر قابل هستم که برای کسی دعا کنم؟
مادرشوهر
19 تیر 92 10:24
نوشته هاتون ساده و زیباست مامان دخترا.
و اینکه کمی آغشته به طنز است باعث میشه آدم سرحال بیاد و همه ی پستایی که جا مونده از خوندنشون رو بخونه.
مرحبا.
شما در گفتار هم طنز هستید؟


فکر کنم باشم.
نمیدونم باید یه نظر سنجی برای اطرافیان بزارم ببینم من گفتارم طنزه؟
سميه مامان گل دخترا
19 تیر 92 11:49
به به دلم باز شد.
من خودم تنها روزه مى گيرم و دخمليم چند روز درميان ، هنوز بهش واجب نشده.
ولى من هم خودم رو خيلى تحويل ميگيرم و البته با هر سفره ى افطار بقيه هم خودشان رو...
موقع افطار انگار كه همه روزه بودن!!!!!!!!


همین دور همی بیشتر میچسبه!
سميه مامان گل دخترا
19 تیر 92 11:55
تقديم كردم بانو جان


ممنون عزیزم از اعتمادت.
مامان مهسا
19 تیر 92 12:48
سلام مادر خانومي
نميدوني صبح كه اين پستت رو خوندم چقدر خوشم اومد از اين برنامه ريزي تون
واقعا حظ بصر بردم (ببين كه واژه هاي شيكي بلدم )


واژه هات که منو کشت!
این تعریفت هم منو در موقعیت سکته قرار داد!
مامان مهسا
19 تیر 92 12:50
من عاشق اين نظم و ترتيبم
اصلا من طرفدار اينهمه برنامه ريزي ام
بيا مادر جان براي من هم يه برنامه بچين
من با گوش دل و جان اطاعت خواهم كرد
حتي از دختر بزرگه بهتر


خوب!
متلک امروزمان را تحویل گرفتیم و سرحال و شاداب به ادامه روز میپردازیم.
مامان مهسا
19 تیر 92 12:52
بي شوخي
من هم با خوندن اين پستت تصميم گرفتم يه كم دور و برم را جمع و جور كنم و اين مواد غذايي فريزر رو بررسي كنم چيزي كم بود بخرم
ميدوني تو مادر خلاق الگو شدي براي خيلي از ماها اصلا ميايم اينجا كه ازت چيز يادبگيريم


خیلی خوشحالم مامان مهسا جون.
اگه حتی ذره ای باعث انرژی مثبت شده باشم.
مامان مهسا
19 تیر 92 12:57
يه پيشنهاد
ميتونه چند تا از اين سوپهاي خوشمزه كه تو عكس گذاشتي رو تو چهل تيكه يا همينجا آموزش بدي
اصلا بيا تو ماه رمضوت چهل تيكه رو هم ماه رمضوني كن و آموزشها فقط در غالب سفره افطار و تزئيناتش و مهمان داري در اين ماه و حالا چي پيشنهاد ميدين براي پختن افطاري ميهمانها و ... باشه
چه طوره ؟؟


عزیزم پست جدید چهل تیکه رو خوندی؟
اونجا ماه رمضون رو با حلوا شروع کردیم.
ایشالا همین جور ادامه میدیم.
مامانی سارا
19 تیر 92 13:19
ماه رمضان این خونه مبارک ...وووای من عاشق اون سوپخوری سیلورم ...اسمش سوپخوریه یا سوفله خوری یا خورش خوری هرچیه خیلی دوسش دارم ...اما یه کم گیرانه دلم نمیاد بخرمش


یه چیزی رو یواشکی بگم؟
منم اینو نخریدم.
کادوی برگشت از مکه است از طرف یکی از دوستانمون.
خیلی گرونه؟
مانلی مادر باران
19 تیر 92 14:24
وای چه سفره هایی دهن مان آب افتاد ما رژیم دارها چیکار کنیم که افطاری هم نمیشه به این مفصلی بخوریم


من هم فقط نقش درست کردنشون رو دارم امسال.
فقط باید از هر کدوم به قدر مجاز بخورم.
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
19 تیر 92 15:21
من ولی از همین الان دلتنگ تمام شدن ماه رمضانم...
از همین الان دارم میشنوم قنوت نماز عید رو:
اللهم اهل الکبریاءوالعظمه ... .
چشم به هم بذاریم تموم شده.


نرجس خواهشا غم به دلم نیار.
بذار از این روز اولی خوشحال باشیم.
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
19 تیر 92 15:22
تو عکس اخری اونا چیه توی ظرف؟سمت چپ. توپی توپی.قرمزه.
پشت ظرف آش.اونا چیه؟


اونا هندونه هستن.
برای دل خودم و بچه ها با اسکوپ بستنی توپیش کردم.
خلم.نه؟
♥●•٠·˙عارفه مامان فاطمه حلما جون♥●•٠·˙
19 تیر 92 19:34
خدا قوت مامان با سلیقه


شما هم تا چند وقت دیگه ایشالا مامان با سلیقه میشی خانوم!
مانلی مادر باران
19 تیر 92 23:42
چه جالب منم دقیقا همین کارو با هندونه میکردم قبلنا ولی الان با قالب شیرینی هندونه رو خوشکلش میکنم به این کارا میگن با سلیقگی خانم نه خلی البته شامل من نمیشه (منظورم سلیقه است )


آخه من واسه این میگم که اگر مهمون داشته باشم زیاد حوصله این کارا رو ندارم.
برای خودمون بیشتر حوصله و ذوق دارم.
shadi dokhtare maman fatemeh
20 تیر 92 2:03
مامان دخترا اصلا از شما توقع نداشتم نظرمو ثبت نكنيد.تو اين همه وبلاگ من از وب شما خوشم اومده بود فكر كردم اينجا بين اين همه مامان از مامان خودم تشكر كنم اما شما گويا فقط نظرهايي رو ثبت ميكنيد كه باب ميل شماست و فقط از شما تعريف و تمجيد كرده كارتون اصلا درست نيست.ديگه هم به وبتون سر نميزنم.مامان خانمي حسود.تازه ميخواستم با مامانم و هنرهاش آشنا بشيد فكر ميكردم مهربونيد.اشتباه كردم.موفق باشيد و خدافظ


کدوم نظر خانوم؟
من همه نظرات رو تایید کردم.