دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

یک شکستِ بافتنی!

1392/9/17 2:13
نویسنده : مامان دخترا
1,447 بازدید
اشتراک گذاری

 

در هفته ی گذشته یک شکستِ بافتنی سنگین خوردم.

انقدر سنگین که تا یک رو ز و نصفی حال نداشتم به هیچ چیز فکر کنم.

قضیه از این قرار بود که برای دختر بزرگه کاموا خریدم تا برایش ژاکت ببافم.

سر انداختم و به فرض خودم خواستم کمی گشاد تر ببافم تا زیاد به بدنش نچسبد.

گشاد تر گرفتن همان و ژاکتی بافتم که نه تنها به دختر بزرگه نخورد که به خودم هم نخورد و اگر هم می خورد و اندازه بود رنگ کاموا مناسب من نبود.

و این در حالی بود که یک بار دیگر هم یقه ژاکت را شکافته بودم و اصلاحش نموده بودم.

خلاصه که ژاکتی بافتم به قاعده یک ژاکت خانواده!!!

نالان و اشک ریزان (البته در دلم فقط) ژاکت را تند تند شکافتم و گلوله های کاموا را به گوشه ای انداختم و نشستم متفکرانه! تا با خودم کنار بیایم.

اما خوب من و دستِ خالی از بافتنی؟

اصولا این منظره که من نشسته باشم بیکار و به تلویزیون زل زده باشم و کاری انجام ندهم به ندرت دیده می شود.

کتاب برداشتم ، نشد.

مجله برداشتم ، نشد.

شکست ، سنگین تر از این حرفها بود.

خلاصه فکری به ذهنم رسید.

خواهر دومیِ گرامی دو سال پیش شالی برای پسرش بافته بود که به دلیل کلفتیِ بیش از اندازه نخ کاموایش ، قابل استفاده نبود.

خواهرم هم پس از این شکست ، بافتنیِ شال را به من بخشیده بود تا بشکافم و هر بلایی که صلاح می دانم سرش بیاورم.

من هم مدتها بود که تصمیم داشتم یک کیف مجلسی برای خودم ببافم.

پس دست به کار شدم و از این کاموا برای بافتن یک کیفِ امتحانی استفاده کردم و

نتیجه اش شد این:

 

 

 

 

یعنی از شنبه شب که سر انداختم تا دوشنبه شب ، کیف را تمام کردم .

و شکست آنقدر سنگین بود که 11/5 شب چرخ خیاطی را هم آوردم و تا 3 صبح نشستم به آستری دوختن و آستر کردن و زیپ دوختن و تزیین کردن.

 

 

 

 

 

 

 

 

و بعد از پایان کار چنان آرامشی بر من مستولی شد که دوباره ژاکت دختر بزرگه را سر انداختم و زندگیِ بافتنی من از نو آغاز شد!

با امید فراوان...

دعا کنید این یکی اندازه باشد!

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (43)

مهسا
29 آبان 92 21:49
کیف نو مبارک. ولی من نفهمیدم ,چرا ژاکت طوسی رنگش به شما نمیاد؟ بعد یک سوال دیگه منم یک شال دارم که خودم بافتم ولی چون کلفت شده استفاده نمی کنم ,پس می شه باهاش کیف ببافم؟ فکر کنم کیف بافتنی خیلی سخت باشه یک چیز آسونتر بگین من باهاش ببافم.
مامان دخترا
پاسخ
نه عزیزم. این کیف که با کاموای شال پسر خواهر عزیزه. کاموای دختر بزرگه رنگی رنگی خیلی شاده. اره با نخ کلفت کیف خوب میشه. این کیف هم خیلی آسونت از اونه که فکر میکنی.
لی لی
29 آبان 92 22:42
سلام مامان دخترا. ممنونم از این کامنت زیبا و پر از صمیمیتت. به وبلاگت اومدم و با دیدن این همه هنر شرمنده شدم. ممنونم که با این همه تواضع به کار ساده من با این همه لطف نگاه کردی. برای شما و دخترای گلت آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. چشم اگه قابل باشم به وبلاگتون سر می زنم.ممنونم از قدم رنجه شما
مامان دخترا
پاسخ
واقعا با اومدنت خوشحالم کردی. حالا یه دوست هنرمند و خوب دیگه دارم. و کلی سوال!
مامان هانیه
29 آبان 92 23:29
دوست عزیز کیف زیبایی بافتی مبارکت باشه اگر اشکالی نداره دسته کیف را چند گرفتی و کجا ؟ ممنون
مامان دخترا
پاسخ
از حسن آباد و دو سال قبل 5000 تومان. در ضمن ممنون.
*~* مريم *~*
29 آبان 92 23:46
آخيييييييييييييييييييييييييي حيف شد ولي عوضش اين كيفه خيلي خوشگل شده منم يه ژاكت ميخواستم واسه خودم ببافم (البته از اين الكي پلكيا، چون اصلاً اصولي بلد نيستم. نه حلقه آستين بلدم، نه يقه فقط آستين افتاده بلدم، يقه اش رو هم ميخواستم من درآوردي كنم ) حالا بگذريم ... آخرش اين كه پشتش رو بافتم، دو قسمت جلوش رو هم بافتم ولي ديدم خيلي گشاده منم همش رو شكافتم كه اين دفعه كشباف ببافم تا جذب وايسه اينم از داستان ما
مامان دخترا
پاسخ
دارم آماده می کنم تا همه این سوالها که پرسیدی رو تو چهل تیکه آموزش بدم.
*~* مريم *~*
29 آبان 92 23:53
راستي عزيزم اين زيپ هايي كه جلوي سوئيشرت مي دوزن رو از كجا بايد بخريم؟! آيا اسم خاصي داره؟
مامان دخترا
پاسخ
خانومم این زیپها رو تمام خرازی ها دارن. باید بگی زیپ کاپشنی میخوام. از اونا که پایینش از هم باز میشه. مثل خود کاپشن.
مامان یاسمین زهرا
30 آبان 92 1:31
خانوماآقایون رق.....
مامان دخترا
پاسخ
ندا؟ تو هم؟ تو و مورد منکراتی؟ نچ نچ نچ...
مادرشوهر
30 آبان 92 16:52
مرحبا مرحبا مرحبا... تو رو خدا این کیف رو از سیر تا پیازش آموزش بده.(آیکون التمااااااااااس) بگو از کجا آوردی؟ اون دسته ی کیف رو می گم.
مامان دخترا
پاسخ
دسته کیف رو دو سال قبل از حسن آباد خریدم. اون موقع 5000 تومن بود. الان رو نمیدونم. همه مدل دسته کیف داره اونجا.
مادرشوهر
30 آبان 92 16:53
مامان دخترا
پاسخ
ای جانم با این همه محبت.
خانوم خونه
30 آبان 92 19:36
سلام چندروز پیش به طور تصادفی با وبلاگتون آشنا شدم( دنبال طرحی جدید از پیچ بافتنی میگشتم) بادیدن وبلاگتون جذبش شدم وتمام مطالبتونو با دقت خوندم واقعا واقعا از طرز فکرو شیوه زندگی کردنتون لذت بردم حتی برای دخترا و مادرم هم تعریف کردم به نظر من بااخلاقترین مهربون ترین آرومترین و100 البته باسلیقه ترین بانویی هستید که توی زندگیم دیدم باخوندن مطالب وبلاگتون وبادیدن هنرهای بسیار قشنگت خیلی خیلی لذت بردم امیدوارم همیشه سالم وسرحالو مهربون باشید وسایه تون 1000سال روی سرهمسروبچه هاتون باشه بااجازه وبتونو لینک میکنم ک همیشه دردسترسم باشید موفق باشید بانوی هنرمندایرانی
مامان دخترا
پاسخ
آب شدم! مردم از شرمندگی! عرق ریزان از شرم می گویم ممنون از این همه انرژی مثبت. از وبلاگت هم بهره بردم بانو و لینکت کردم.
فاطمه مامان زهرا مسافر كربلا
1 آذر 92 1:39
عزيزم من هر موقع ميام وبلاگ شما كلي به وجد ميام و روحم تازه مي شه از ديدن اين همه هنر (ماشالا!) مامانم و همسر برادرم هم به شما سر مي زنن و هر از گاهي در جمع خانوادگي صحبت از هنر و سليقه شما و مامان طهورا مي شود . پدر گرامي ما هم از وقتي چهل تكيه را نشانشان داديم كلي از هنر و سليقه شما و همكار گرامي ! تعريف مي كنند . گاهي اقاي همسر را مي نشانم و با فتني هايتان را نشانش مي دهم. و كلي تعريف ميكنم انگار كه خودم بافتم. !!!!!!! انشالا هميشه سالم و شاد باشيد. راستي خيلي وقته لينكتون كردم تا خانواده راحت به شما سر بزنند!
مامان دخترا
پاسخ
چی بگم؟ چی دارم بگم؟ فقط می دونم این دو تا کامنت پشت سر هم که آخر شب خوندمشون با گوشیم اونقدر حالم رو خوب کرد که در پوست خودم نمی گنجیدم. خدا کنه لایق این همه تعریف باشم. خدا کنه!
*~* مريم *~*
1 آذر 92 17:24
دوست جون بي زحمت از اين ژاكتي كه واسه دختر بزرگه مي بافي هم عكس تهيه كن من حلقه آستين و آستين و اينا بلد نيستم يه ژاكت واسه خودم شروع كردم كه نمي دونم به اون بالاهاش برسم چيكار بايد بكنم
مامان دخترا
پاسخ
مریم جان اصلا اسم تو رو که اون بالا می بینم لرزه بر اندامم می افته!!!
*~* مريم *~*
1 آذر 92 17:26
ولي اين كلاه هندي هم پديده ي بس جالب انگيزناكي هست و شديداً تمايل به ياد گرفتن آن داريم
مامان دخترا
پاسخ
تمایلت را درک می کنم!
*~* مريم *~*
1 آذر 92 17:26
ولي آخه ژاكتم رو هواست
مامان دخترا
پاسخ
خوب بیارش از رو هوا پایین. الان هوا سرد هم هست...
zahra
1 آذر 92 21:23
سلام عزیزم بافتیش ؟ مبارکا باشه
مامان دخترا
پاسخ
آیا خودتی زهرا؟ یا من خواب می بینم؟
مادرشوهر
1 آذر 92 22:38
سلام. من یه نخ خریدم عین همین نخی که خواهرت خریده منتها رنگش فرق فوکوله. دو بار باهاش جلیقه بافتم. یه بار واسه امیرعلی یه بار هم واسه امیرمحمدمواما متاسفانه اصلا خوب از آب در نیامدند منهم فکر کنم باید تبدیل به کیفش کنم.تو رو خدا آموزش این کیف رو بذار
مامان دخترا
پاسخ
باشه عزیز جان. صبر کن چند تا آموزش که دم دستمه بذارم حتما آموزش میدم. تو بشکافش تا بگم ببافی. اصلا یه کاری کن. بشکافش و 45 تا دونه سر بنداز و به ارتفاع 60 سانتی متر بباف و کور کن تا آموزشش رو بذارم.
مادرشوهر
1 آذر 92 22:39
هستی هم اکنون آیا؟
مامان دخترا
پاسخ
آری ای عزیز!
مادرشوهر
1 آذر 92 22:41
بعضی وقتا میگم ای کاش خواهرم بودی نمی دونی چقدر از سلیقه هات و هنرت واسه فک و فامیل تعریف کردم... همیشه به مامانم میگم خوش به حال دختراش که همچین مامان هنرمندی دارن...بی تعارف می گما...آخه منهم خودم عااااااااااااااااشق بافتنی ام...
مامان دخترا
پاسخ
الان هم خواهریم. مگه خواهری چجوریه. ولی تو قسمت هنر و اینا واقعا داری به چشم خواهری نگام می کنی ها!
مادرشوهر
1 آذر 92 22:42
توی این مدت گهگاه نت میومدم اما باور کنید فقط وبلاگ شماو یه وبلاگ دیگه می رفتم.یعنی همچین دوست جذابی هستیا!
مامان دخترا
پاسخ
اوکی! عجب جاذبه ای داشتم ها! ای ول به خودم!
مادرشوهر
1 آذر 92 22:44
ممنونم همین کاری که گفتی می کنم.چه خوب شدا!می خواستم یه کیف دم دستی برم بخرم .
مامان دخترا
پاسخ
انقدر این کیفه رو که بر میداری مزه میده که دیگه دوست داری تند تند کیف ببافی و کیفش رو ببری.
مادرشوهر
1 آذر 92 22:45
حالا چه مدلی ببافمش؟ساده؟یا همین دوتا زیر دو تا رویی که خودتون بافتین؟
مامان دخترا
پاسخ
من برای بار اول ترجیح دادم دو تا رو دو تا زیر ببافم. تو خودت می دونی.
مادرشوهر
1 آذر 92 22:47
اون سه تا جلیقه ای که سِت بافتی واسه دخترات؟یعنی کشته مرده شدم.ایشالا سه تا دختر بیارم عین همونا رو ببافم.
مامان دخترا
پاسخ
چقدر هم بد سلیقه! سا تا؟ چجوری میخوای بیاریشون؟ توان داری؟
مادرشوهر
1 آذر 92 22:48
شب خوش دوست نه ببخشید خواهر عزیزم. سه دختر نازت رو ببوس از طرف من.مخصوصا دخترک رو.
مامان دخترا
پاسخ
شبت بخیر خواهر گلم!
مادرشوهر
1 آذر 92 22:50
ما میاریم توانش رو خدا میده.
مامان دخترا
پاسخ
ایشالا که بده! کی بخیله؟
مادرشوهر
1 آذر 92 22:51
خب ما از این پولا نداریم بریم دسته کیف بخریم(شما بخوانید کسی نیست ما را به حسن آباد ببرد) لطفا کیف را با دسته آموزش دهید.
مامان دخترا
پاسخ
پس صبر کن برم دو تا درخت قطع کنم و اینجا نجاری هم آموزش بدم. چون دستگاه تزریق پلاستیک ندارم که بخوام عین همین دسته رو درست کنم. پس با چوب می تراشیمش!
مادرشوهر
1 آذر 92 22:55
یعنی من حال می کنم وقتی اینقدر باحال جواب میدی ناب و تو آستین.
❤دو نیمه قلبم❤
1 آذر 92 23:16
وای خیلی بد که ببافی تنگ یا گشاد در بید پارسال یه ژاکت برای ساقی بافته بودم که از حلقه دونه برداشتم تا استی رو ببافم وقتی ار تموم شد دیدم استین رو به آسمون میمونه بعد گذاشتمش تو وبلاگم کلی خندیدیم با بچه ها ولی من نشکافتمش دادم به بابای بچه ها گفتم تو بشکاف کیف خوشگلی شده.دستت درد نکنه.خسته نباشی
مامان دخترا
پاسخ
دیگه شد دیگه! حالا از افسردگی در اومدم.
❤دو نیمه قلبم❤
1 آذر 92 23:16
خیلی دوست دارم بدونم کلاه هندی چه شکلیه؟
مامان دخترا
پاسخ
همون کلاهی که تو آموزش مدل تیغ ماهی گذاشتم.
🌙مامانِ چشمه بهشتى
2 آذر 92 9:35
نه .... واقعا آدم از ديدن اين كيف به وجد مياد
مامان دخترا
پاسخ
و من از تشویقها و تعریفهای شما.
لی لی
2 آذر 92 10:36
sony DSC-W570 سلام. مدل دوربینم.
مامان دخترا
پاسخ
ممنون خانوم.
سمیه مامان گل دخترا
2 آذر 92 10:39
منم که کلا از بافتنی سر در نمیارم ولی زیباست. خوشمان امد.....
مامان دخترا
پاسخ
با این که سر در نمیاری همین که میگی زیباست یعنی زیباست.
آشنای غربت نشین
2 آذر 92 10:51
مبارک باشه . کاش در حین بافت کیف عکسشم گرفته بودی و آموزشش و میذاشتی . میشه ابعادشم بگین ؟
مامان دخترا
پاسخ
تو فکر آموزشش هستم. میذارم انشااله.
مادرشوهر
2 آذر 92 11:15
اونقدر از دیشب تاحالا به جواب اون کامنتم که گفته بودم کیف رو با دسته اش آموزش بده فکر کردم...همش می گفتم چرا همچین جوابی دادید؟ تا متوجه شدم که شما منظور من رو خوب متوجه نشدید. در واقع من خواسته بودم کیف رو با یه دسته ی بافتنی یاد بدید.نه با همین دسته ی چوبی. و نمی دونی چقدر خنده ام گرفت...همش پیش خودم می گفتم چرا همچین جوابی داده اید...
مامان دخترا
پاسخ
چشم عزیزم. دسته بافتنی یاد میدم.
مامان مهسا
2 آذر 92 11:54
سلام هنرمند خوبی ؟ اومدم خوندم حیفم اومد نگم خیلی هنرمندی بانو جان بسیار زیبا و صد البته مقرون به صرفه بود مبارکت باشه الهی باهاش همش تو شادیا بری
مامان دخترا
پاسخ
وای خانوم. چه عجب!
مانلی
2 آذر 92 15:21
امیدوارم همه ی شکستهات در نهایت همچین نتیجه ای بده عزیزم
مامان دخترا
پاسخ
منم امیدوارم. ولی واقعا روز بدی بود.
مادرشوهر
3 آذر 92 9:54
راستی این کیف رو با میل شماره چند بافتید؟
مامان دخترا
پاسخ
شماره 6
مامان دینا
3 آذر 92 14:00
بازم مثل همیشه عالی بود بزن دست قشنگه رو
مامان دخترا
پاسخ
ممنون دوست جونم!
*~* مريم *~*
3 آذر 92 21:31
وااااااااااااااي ... نه! يعني من انقدر ترسناكم؟ باشه سعي مي كنم سوالاتم رو كم كنم (البته زياد اين حرف رو جدي نگير) بابت جواب همه ي سوالاتي كه تا الان زحمت كشيدي و دادي هم فوق العاده ممنووووووووون
*~* مريم *~*
3 آذر 92 21:35
ميدوني چيه دوست جون من تو مدرسه هم هميشه ميز اول ميشستم كه بتونم معلما رو همون جلوي ميزم خفت كنم كلاً سوال پرسيدن تو خونمه ولي به خاطر گل روي شما كه خاطرت خيلي برام عزيزه سعي مي كنيم اين خصلت سوال پرسيدن را اندكي بيش از پيش كنترل نمائيم (ولي ميدونم كه نميشه )
مامان دخترا
پاسخ
نه بابا. بپرس عزیزم. هر چه میخواهد دل تنگت بپرس!
مامان خانوووم
3 آذر 92 22:29
اشکال نداره این نوع شکستها طبیعیه اما کیفی که بافتی فک کنم خستگی اون شکست رو از تنت دراورده خیلی گشنگ شده حتما اموزش بده چون عجیب کنجکاو بافتنش شدم مخصوصا دوخت آسترش
مامان دخترا
پاسخ
اره واقعا. به این میگن شکستِ مقدمه پیروزی.
مامان پریا
4 آذر 92 8:15
سلام خانم گل مبارک کیفتون باشه خیلی خوشگل شده واقعا که خیلی خیلی هنرمندین ما منتظر اموزشش هستیم ممنون
مامان دخترا
پاسخ
به چشم. حتما آموزش میدم. خیلی راحته.
مریم
4 آذر 92 23:26
سلام هنرمند عالیه بی نظیر شده خدا قوت به من سر نمی زنی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان دخترا
پاسخ
همیشه و همیشه سر میزنم. فقط بی معرفتی می کنم و نظر نمیذارم. ببخش !
مادرشوهر
5 آذر 92 20:08
ما هِی میاییم پست جدید ببینیم می بینیم نیست
مامان دخترا
پاسخ
حالا که پست جدید گذاشتم چرا هِی نمیای پس؟
مامان خانمي
3 دی 92 9:55
سلام اموزش كلاه پفي را مي خواستم لطفا
مامان دخترا
پاسخ
کدوم کلاه خانومی؟ عکسش رو میذاری؟