دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 13 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 4 ماه و 30 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

سالهای دور از خانه!

1392/9/17 2:38
نویسنده : مامان دخترا
1,942 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

چند وقتیست که از شروع سریال "سالهای دور از خانه" گذشته و من و دخترها هر شب این سریال را پیگیری می کنیم.

دختر ها که به شدت درگیر این روحیه خستگی ناپذیر اوشین هستند با او بسیار  همذات پنداری می کنند.

وقتی به دختر دومی گفتم که اوشین هم مثل تو 7 ساله است با دهان باز نگاه میکرد!

 به شوخی به دختر دومی میگفتم ما هم تصمیم داریم تو را برای آوردن برنج بفرستیم بچه داری!

و اینگونه بود که دختر دومی با هر جمله ای که بالا دستیهای اوشین به او تحمیل میکردند به سرعت میگفت:"من نمیرم کار کنم برنج بگیرم ها!"

حتی دقایقی بعد هم که به او گفتم شوخی کردم باز هم با هر ناملایمتی که با اوشین میشد تاکید میکرد "من کار نمیکنم!"

 

چند شب پیش که خواهر اوشین با بیماری سل به خانه برگشته بود و برادرش اجازه بودن در خانه را به او نمیداد دختر دومی رو کرد به دختر بزرگه و بسیار جدی گفت:

"... خانوم خدا رو شکر کن که برادر نداریم!"

و آنچنان لبخند رضایت آمیزی به لب داشت که شیرینی اش را میشد حس کرد!

 

 

 

خلاصه ما بساطی داریم با این سالهای دور از خانه!

از طرفی پدر  که می بیند چقدر بچه ها با این سریال درگیر عاطفی اند هر بار که ما را به صورت حلقه زده و میخکوب دور تلویزیون میبیند برای دیدن این سریال ، بسیار پند و اندرز میدهد و آخرش به اینجا ختم شده که حالا فقط میگوید:"دوباره چرت و چرت میبینید!برای دیدن غم و غصه دیگران همیشه آماده اید!"

 

از طرفی هم من غیر از اینکه با این سریال حس نوستالژی ام گل میکند ، از تلویزیون فقط همین سریال را میبینم و "ساختمان پزشکان" و "کارتون آن شرلی".و کنار گذاشتنش برایم کمی سخت است!

خدایا زود تر روزگار خوشی اوشین را برسان!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
6 خرداد 92 15:47
منم از تلویزیون فقط نود عادل فردوسی پور عزییییزم رو می بینم وشرلوک هولمز عزییییزم .
ساختمان پزشکان هم گاهی.
ان شرلی هم گاه تری.
کلا تلویزیونمون روشن میشه فقط به نیت نود و شرلوک هولمز.
اینقدر وقتی شرلوک گره داستان رو باز می کنه،جو گیر می شم که نگو!


راضی ام صدای ساختمون سازی توی کوچه و مته شهرداری رو بششنوم ولی صدای فردوسی پور رو (البته در 90)نشنوم!
مامان یاسمین زهرا
6 خرداد 92 17:23
دختر دومیتون خیلی شیرین زبونه هااااا کلی خندیدم


میگم که روزی 100 بار منو میشوره و پهن میکنه خشک بشم!
سکوت
6 خرداد 92 18:35
ای جان


ای جان به ای جانت!
مامان مهسا
6 خرداد 92 21:02
اين سريال ياداور دوران كوكيم
ياد باد أن روزگاران ياد باد!!


دقیقاً!
مامان محمد و ساقی
6 خرداد 92 22:13
وای من خیلی دوست دارم این سریال رو ببینم.کلی خاطره داریم ازش.کدوم شبکه میده؟


شبکه تماشا-ساعت 10
مامان ترنم
7 خرداد 92 11:11
زبون این دختر دومیه به کی رفته؟ ماشااله همیشه یک جواب آماده و یک حرف قلنبه توی چنته داره.منو یاد خواهر دومیه توی کارتون زنان کوچک می اندازه.


آفرین به این تشبیهت!
مامان ترنم
7 خرداد 92 11:13
راستی قربون اون کوچیکه برم با اون گل سر ناز و تاب بندیش ....


گل سر از بازمانده های دو ریالی های مکه است!
یادش بخیر.اون موقع 2 ریال 600 تومان بود و حالا 2000 تومان!
مامان سو نیا
7 خرداد 92 13:23
ای جان چقدر خونه شما مثل خونه ماست من و سونیا میبینم و بابایی سونیا هرچی میگه که دیگه این فیلم رو نبینید ما کار خودمون رو میکنیم تازه سونیا همش میگه مامان برو ازن چوبها بخر ما مثل اوشین با اون چوبها غذا بخوریم شما میدونید این چوبها رو ازکجا باید تهیه کنم ب به خاطر دل دخملی میخوام


البته ما هر چی اون بگه کار خودمونو نمیکنیم.
اول دلش رو به دست میاریم و بعد نگاه میکنیم.
من ار اون چوبها یه بسته 20 تاییش رو از مغازه هایی که سفره و حوله و پلاستیک و ... میفروشند خریدم.
بعضی جاها هم یک جفت داخل یه جعبه دارن که اونا خیلی گرونه.
توی شعبه های خانه و کاشانه هم دیدم از این چوبا.
اسمش چیه راستی؟
سميه مامان گل دخترا
7 خرداد 92 13:54
من كه تمام شبانه روز شبكه ى پويـــــــا ميبينم،بايد ببينم....


برای همین باید ها واسه شبکه پویا برنامه ریزی کردم دیگه.
من تلویزیونی نیستم.ولی از اینکه بچه یکسره به صفحه تلویزیون زل بزنه حالم بد میشه!
قبلا با دختر دومی مشکل داشتیم.
مدتها به تلویزیون نگاه میکرد و حرف نمیزد و بعد از بلند شدن از پای تلویزیون منفجر میشد از حرف!
سميه مامان گل دخترا
7 خرداد 92 14:00
يه چيز ديگه بگم؛سن من به پخش بار اول اوشين قد نميده. اگر هم بودم احتمالاً چند ماه. هيچ احساسى بهش ندارم.

كلاً از اين فيلم هاى چشم بادومى ها زياد خوشم نمياد!!




مگه چند سالته سمیه؟

من موقع پخش این سریال کلاس سوم راهنمایی بودم.




سميه مامان گل دخترا
7 خرداد 92 14:11
مگه چ سالى پخش مى شود؟؟


شرمنده اشتباه کردم.سال 71 یا 72 بود.
موقع رحلت امام من کلاس چهارم بودم.قاطی کردمشون یهو!
سميه مامان گل دخترا
7 خرداد 92 14:14
من ٢٧سالمه. ولى چيزى ازش يادم نمياد. يعنى دارم فراموشى ميگيرم!!!!!!!!


دخترم من 7 سال از تو بزرگترم.
نقش مادر تو رو دارم.
از این به بعد به حرف مادرت خوب گوش کن.باشه؟
مانلی مادر باران
7 خرداد 92 15:58
يادش بخير منم ميديدم اولین پخشش من كلاس اول بودم فکر ميكنم سال 69 بود ولی هانيكو رو بيشتر دوست داشتم كلا تلوزيون نميبينم جز بابا لنگ دراز كه بعد از ظهرها با باران ميبينم ،طفلك دختر دومی




چرا طفلک؟

اون اره ما رو فتیله پیچ میکنه!

تازه دلت واسه اون میسوزه؟


سميه مامان گل دخترا
7 خرداد 92 17:23
هفت سال كه زياد نيست. فكرشو بكن مادرى با دخترش هفت سال اختلاف سنى داشته باشن!!!!!!
شما منت سر ما بزار ،خواهر بزرگتر باش. لطفاً


حالا چون تو میگی باشه!
مهسا
7 خرداد 92 19:32
چقدر با هم تفاهم داریم منم اوشین می بینم یعنی الان تنها چیزی که می بینم همینه .خیلی خوبه البته نه سریال اینکه من یاد قدیمها می کنم این حس خوبی بهم می ده . یاد باد آن روزگاران یاد باد


آی گفتی!
مانلی مادر باران
9 خرداد 92 9:33
ای خدا یعنی با 29 سال سن باید طفلک (تفلک ) بنویسم منظورم این بود که باورش شده بود و میگفت من کار نمیکنم . مامان دخترا لطفا کامنتمو تصحیح کن تا کسی ندیده آبروم نرفته بخدا من بچگی ها املام خوب بوده


کی نوشته بود تفلک؟
اشتباه دیدی خانوم.
میگی نه برو نگاه کن!
مانلی مادر باران
9 خرداد 92 12:15
ممنون از اینکه به موقع به دادم رسیدی و من رو از عمری ندامت نجات دادی


سرت سلامت خانوم!
کاش همه چیز همین جوری درست میشد و همه ندامتها همین جوری برطرف میشد!
مامانی طهورا
11 خرداد 92 12:16
عزیزم دعوت شدین به یه بازی وبلاگی تشریف بیارین
نفر سوم شما هستین


حالا چرا انقدر راز آلود؟
دستت درد نکنه خانوم!
سحر
21 تیر 92 15:33
میدونی که اسم اصلی سریال فساد و فحشا بوده !!!!!!!!!!!


جدی میگی؟
نمیدونستم.
البته بعضی جاهاش تابلو هست.
مثل جایی که مادر اوشین یا هاتسوکو کار میکردن!
مشکوک بود!