دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 18 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 1 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

کش بازی!

1392/9/17 2:32
نویسنده : مامان دخترا
3,912 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از بازیهای پر طرفدار بین دخترهای من "کش بازی" است.

قاعده و قانون این بازی من در آوردی به این صورت است که یکی از دخترها به صورت داوطلبانه، کش مویش را می آورد و نوبتی کش را پرتاب میکنند و سه نفری با تمام قوا می دوند تا بعنوان اولین نفر به کش دست پیدا کنند!

به همین راحتی!

این بازی در حد جام جهانی برای دخترها نشاط آور است و وقتی این بازی به ظاهر ساده شروع میشود، حتی اگر رو به مرگ هم باشی ،صدایت به هیچ بنی بشری نمیرسد!

 

در این میان ، کسی که مدام در حال جر زدن است دخترک میباشد که میخواهد همیشه خارج از نوبت کش را پرتاب کند.

دخترها هم با سعه صدر می پذیرند. ولی مشکلات دیگری هم گریبانگیر است.

از جمله این که وقتی کش به دست دخترک می افتد راضی کردن دخترک به پرتاب با خداست!

 

 

و بعد از کلی منت کشی که دخترک راضی به پرتاب می شود کش یا پشت سرش فرود می آید و یا جلوی پایش!

 

 

و یا مثل کارتون تام و جری، که تیر می ماند و کمان در میرود ، کش در دست دخترک می ماند و دست دخترک پرتاب میشود!

 

 

با تمام این اوصاف دخترها مدارا می کنند و از همین حرکات هم لحظه های مفرح میسازند و غش میروند از کارها و حرکات دخترک:

 

 

و حرکات نمایشی دخترک هم مکمل ماجراست!

 

 

 

 

همه به انتظار برای پرتاب مجدد!

 

 

 

 

که البته این بازی هم مانند هر بازی دیگری مصدوم خواهد داشت و شاید مصدوم نما برای جلب توجه مامان!

 

 

این هم از بازی جدید خانه ما!

دوست دارم بچه ها بازی پرتحرک بکنند.

هم برای دخترک و دختر دومی خوب است و تخلیه میشوند و هم برای نشاط دختر بزرگه که دارد قدم به قدم به روزهای حساس زندگیش یعنی نوجوانی ، نزدیکتر میشود.

 

تبلت را ساعتی کرده ایم.

دختر بزرگه که ساعت و زمان را میشناسد.

برای دختر دومی هم از زمان شروع بازی آلارم تبلت را فعال میکنم و تا وقتی زنگ آلارم زده شود بازی می کند.

 

دوست دارم بچه ها همزمان با پیشرفت با تکنولوژی از فعالیت بدنی هم لذت ببرند.

 

وقتی دخترها در خانه کش بازی میکنند و صدای خنده شان خانه را پر میکند من از خدا فقط تشکر میکنم به خاطر اینکه دخترهایم میتوانند بدوند و بخندند و کنار هم باشند!

خدایا متشکرم!

 

 


 

امروز دختر بزرگه را دعوت کرده بودند مدرسه سابقش ، تا برای افتتاح کلاسهای تابستانی قرآن را به سه زبان بخواند.

وقتی دخترم را در جایگاه دیدم حس "غرور" تمام دلم را پر کرده بود.

که این "غرور" مادرانه است و با "تکبر" کلی توفیر دارد البته!

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

عاطفه
10 تیر 92 19:41
آفرین .. صد آفرین .. هزار و سیصد آفرین .. فرشته ی روی زمین .. یواش برو نخوری زمین .. (فقط برای دختر بزرگه )


من چی؟!
شیدا
10 تیر 92 19:59
خدا همیشه کنار هم شاد نگهشون داره
من که دلم ضعف میزنه با دیدنشون!
برای داشتن سه تا دخمل


سه تا بیار مثل دخترای من!
نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
11 تیر 92 0:10
بچه ها الان فهمیدین این تبلت هم داره؟!


نه بابا من تبلت ندارم که.
دخترها تبلت دارن.هیچ کدوم هم بازیای مورد علاقه منو ندارن!
شیدا
11 تیر 92 1:17
از خدا که پنهون نیست،از شما چه پنهون! قصدشو دارم هم خودم خیلی دوست دارم هم همسر از وقتی راجبعب دخترای شما براش تعریف میکنم بیشتر دل شوهرم آب میوفته خصوصیم دارید
مامان یاسمین زهرا
11 تیر 92 13:07
چقدر لذت میبرم از نوشتن مادرانه هاتون.همیشه برای شادیتون دعا میکنم


مادری که مادرانه ها رو دوست داری خانوم!
منصوره مامان زهره
11 تیر 92 15:36
الان که برات کامنت نذاشتم می فهمی!!!!!!!!!!چرا سر نمیزنی؟؟؟؟!!!!

عصبانی نیستم باور کن....


یک آن خوف برم داشت!
یعنی الان نظر نذاشتی؟
یعنی حرف نمیزنی باهام؟
مامان مهسا
11 تیر 92 16:15
سلام
سر خوش شدم از سرخوشي تو و دختر انت
مستدام بانو

از جمله شكر خدا بخاطر اينكه دختران ميتونن بدون و بازي كنن و بخندند خيلي خوشم اومد ،چه ريز بين هستي ،راست ميگويي اينگونه بايد نگريست دل خوشيها رو
گواراي وجود تان باد


و از خدا به خاطر دوستان نکته سنجی مثل تو هم ممنونم.
mAhyA
11 تیر 92 18:38
عزیزممممم عاشقتونم...
عااااشق احساسات قشنگتون و دختراتون و شادیاشون
چند روزی به نت دسترسی نداشتم دلم براتون خیلیییییی تنگ شده بود وقتی میام اینجا کلی انرژی می گیرم آفرین به دختر بزرگه خوندن قرآن با سه زبان عالیه ماشالله
همیشه سلامت و شاد باشید کنار گلای قشنگتون

کلی به کارای دخترک در حین بازی خندیدم


من در برابر این همه لطف چی میتونم بگم واقعاً؟
مامان تسنيم سادات
12 تیر 92 0:25
من واقعا تو كف اين بازى موندم...
خدا اين سه تا نابغه ات رو حفظ كنه مخصوصا اون آخرى ...


دیدی ادا و اطوارشو!
محبوبه مامان ترنم
12 تیر 92 8:56
عزیــــــــــــــــــــــــزم. ایشاالله که همیشه شاد باشید و خونتون پر از صدای شادی و بازی بچه ها باشه.
همچنان دلمان ضعف می رود برای شیرین کاریهای دخترک
یک تبریک ویژه هم به مناسبت داشتن دختری همچون دختر بزرگه که قران را به سه زبان می خونه. خدا حفظش کنه.


الهی همه خونه ها پر از صدای شادی بچه ها باشه.
نه غصه توی دلهای کوچیکشون.
مامان زینب
12 تیر 92 10:31
بازیه با حالیه و خوبیش اینه که دوتای بزرگتر مراعات کوچیکتره رو میکنن اگه نه به جای صدای خنده همش صدای گریه ی کوچیکتره در میومد!


دخترام همیشه مراعات همدیگرو میکنن.
خدا رو شکر.
مهسا
12 تیر 92 10:49
چه بازی هیجان انگیزی ! آفرین به این بچه های خلاق. و هزار آفرین به دختر بزرگه
( در ضمن تولدتون مبارک مادر مهربون و نمونه )


ممنون عزیزم.
خلاقیت میباره از دخترام!!!!