دخترکدخترک، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره
دختر دومیدختر دومی، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
دختر بزرگهدختر بزرگه، تا این لحظه: 22 سال و 5 ماه و 4 روز سن داره

❤❤❤سه دختر من❤❤❤

کاربردهای "فِر"!!!

1392/9/17 2:14
نویسنده : مامان دخترا
10,199 بازدید
اشتراک گذاری

دختر دومی این روزها مشغول خواندن و نوشتن است.

صدا می کشد و می نویسد.

بخش می کند و در جدول بخش و صدا کشی می نویسد.

جدولِ دوستی می کشد.

چقدر کلاس اول شیرین است وقتی که دخترت از هر گوشه و کنار حروف الف و ب و ترکیب با و آب و بابا  را پیدا می کند و نشانت می دهد و ذوق می کند از این که می تواند اینها را بخواند.

این هم اولین مشق دختر دومی.البته به صورت رسمی و معنا دار.

 

 

و کاردستی کتاب ریاضی:

 

 

 

از وسایلی که برای دختر دومی خریده ام این شابلونهای حروف است که با آن

فلش کارتهای دید آموز درست کردم و در هر فرصتی که داشته باشم ، کارتها را نشانش می دهم و دخترم کارتها را می خواند.

یعنی اینها:

 

 

چون حالت بازی دارد ، خوب جواب می دهد و خسته کننده و کسالت آور نیست.

و این کارتها که فقط برای حروف است و مشق و رنگ آمیزی را که عشق دختر دومیست ، با هم دارد.

 

 

این روزها مدام با دختر دومی در حال بخش و صدا کشی هستیم.

و تمرین حروف هم آغاز و هم پایان در کنار بخش و صدا کشی.

در حال خوابیدن.

در حال حرف زدن.(یک کلمه از میان حرفهایمان می گویم و میخواهم تا بخش کند و صدا بکشد.)

وقتی با هم به خرید می رویم و ...

دیروز نشسته بودیم با هم.

دخترک را می خواباندم و بافتنی می بافتم و با دختر دومی کار می کردیم.

این بار سبک مشاعره کار می کردم.

گفتم هر کس کلمه ای که می گوید باید با پایان کلمه قبلی شروع شده باشد و بعد بخش کنیم و صدا بکشیم.

کلمه ها پشت سر هم آمد و من گفتم "کیف" و دختر دومی گفت:"فِر"!

گفتم درست است و من با "ر" کلمه ساختم.

دوباره کلمات چرخید و نوبت رسید به دختر دومی با حرف "ف".دوباره گفت:"فِر".

گفتم قبول نیست.تو یک بار این را گفته بودی.

گفت:"نه مامان.اون "فر" یعنی کسی که داره خودشو "فر" میده.این "فر " یعنی اون "فر"ی که توش غذا میذاریم."!!!

با قیافه ای کنف شده قبول کردیم و دوباره کلمات چرخید و دوباره به دختر دومی "ف " افتاد و دوباره گفت:"فِر"!

گفتم این بار قبول نیست.تکراریست.

بسیار راحت گفت:"مامان!این "فر" با اون "فر"ها فرق می کنه.این "فر" یعنی مویی که "فر" داره!"تعجب

و من فقط نگاه کردم و نگاه کردم و در دل اندیشیدم که 10 سال بعد با توجیهات و استدلالات و مغلطه ها و سفسطه های دختر دومی چطور می توانم حرفی به او ثابت کنم؟

 

 

* سوییشرت و شلوار و کلاه دخترک تمام شد و به زودی عکسهایش گذاشته می شود.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان مهنا
10 آبان 92 12:40
ای جونم چ تریپی هم اومدن


کدومشون؟
تریپ مهمونی هستن دیگه!
❤دو نیمه قلبم❤
10 آبان 92 13:06
احسنت به این دختر زرنگ و بااااااااااااااهوووووووووووووووووش
فکر می کنم تو کلاس 4 یا 5 ام یه همچین مبحثی دارند که کلماتی که در ظاهر مثل هم نوشته میشن ولی معنای متفاوتی دارند.دختر شما چن تا کلاس جلوتر سواد داره مامان خانووووووووووووووووووووووووووم
پست قبلی یادته؟چقدر زود قضاوت کردی.الان من یه ادم بدی هستم نه؟


برو کنار که خون جلو چشمامو گرفته!
〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
10 آبان 92 14:36
خيلى بامزه بود ..!!!


بخند!
به سر خودت که بیاد من هم بهت می خندم.
مانلی
10 آبان 92 16:39
برای اولی بودن بسیار زیبا و خوش خط و منظمه


جدی میگی؟
خوشحالم.
مهسا
10 آبان 92 20:46
چقدر کلاس اولی ها کار دارند آفرین به این همه حوصله شما. و واقعا عجب زبونی داره این دختر دومی ! ولی من متوجه نشدم آدمی که خودشو فر می ده یعنی چی؟ می بینی از یک بچه کلاس اولی هم کمتر می فهمم


روش فر خوردن:
روی پاشنه یک پا قرار بگیرید و تا می توانید حول مرکز پاشنه پا بچرخید.
پایان!
طاهره سادات
10 آبان 92 21:06
عجب ذهن خلاقی ! ماشالا !
سه تا استنباط مختلف از فر !
احسنت که انقد قشنگ مامانشو تونست بپیچونه


داشتیم طاهره سادات؟
خوشحالی از پیچونده شدن من؟
باشه!!!
مامان یاسمین زهرا
11 آبان 92 11:15
این دختر دومی رو باید حسابی چلوندش


دو تایی باهم بچلونیمش یا یه نفر یه نفر؟
مامان مهنا
11 آبان 92 14:52
مرسی عزیزم


قابلی نداشت!
❤دو نیمه قلبم❤
12 آبان 92 23:11
فر


اوووووووففففففففففففف!
محبوبه مامان ترنم
13 آبان 92 13:21
مشاعره رو ادامه می دادید تا ببینیم بالاخره چندتا " فر" دیگه با معنی های مختلف داریم


همین جوری هم داغ کرده بودم.
داشتم می پکیدم.هم از خنده و از شدت کنف شدگی!
منصوره مامان زهره
17 آبان 92 0:30

ای ول به این هوش و ذکاوت


ضعف نکنی از خنده حالا!